חגית ואנו

חגית ואנו

השכלה
תואר ראשון בריפוי בעיסוק.
קורס אבחון וטיפול בקשיי כתיבה
קורס טיפול בילדים עם הפרעת קשב ו ODD
קורס אימון לילדים ונוער עם הפרעת קשב
קורס אבחון וטיפול בקשיי ויסות תחושת בגישת אינטגרציה סנסורית.
קצת עלי

מרפאה בעיסוק בתחום התפתחות הילד למעלה מעשרים שנים.
בוגרת תכנית לימודי תואר ראשון בריפוי בעיסוק, במסגרת אוניברסיטת חיפה ובית הספר לרפואה של הטכניון, בחיפה.
חגית החלה את דרכה בריפוי בעיסוק במחלקת השיקום בבית החולים הגריאטרי השיקומי, פלימן בחיפה.
במקביל עסקה בטיפול בילדים עם הפרעות בתקשורת ואוטיזם, במרכז מילמן, בחיפה, במשך אחת עשרה שנה.
במרכז מילמן, מילאה חגית מספר תפקידים: טיפולי ריפוי בעיסוק, הדרכת מרפאות בעיסוק, ראש-צוות רב-מקצועי, רשות-צוות הריפוי בעיסוק והשתתפות בצוות ההערכה והאבחון של ילדים חדשים במרכז. כצלמת חובבת, חגית נעזרה בצילום סטילס וצילום וידאו בטיפוליה בילדים עם אוטיזם במרכז מילמן.
יחד עם הגב’ טלי זנדברג עמיתתה למקצוע, הקימה במרכז מילמן את יחידת הטיפול בעזרת בעלי חיים ופיתחה עימה גישת טיפול בעזרת בעלי חיים המבוססת על עקרונות טיפוליים מתחום הריפוי בעיסוק, כאשר מקצוע הזואותרפיה עוד היה בחיתוליו בארץ. בהמשך ניהלה את מחלקת הטיפול בעזרת בעלי חיים במילמן, הדריכה מטפלות בעזרת בעלי חיים ולימדה במשך שלוש שנים קורס העוסק בטיפל הוליסטי בעזרת בעלי חיים, בחוג לזואותרפיה במכללת אורנים.

במקביל עסקה בטיפול בעזרת בעלי-חיים בקבוצות ילדים עם לקויות ראיה ועיוורון, בגן עופרים השייך למרכז חנה-חושי בבית החולים בני-ציון בחיפה.
משנת 1997, חגית משמשת כמרפאה בעיסוק התפתחותית, במכון קדם בחיפה. מכון לטיפול פסיכולוגי והתפתחותי, המונה צוות רב מקצועי נרחב. במכון קדם, חגית עוסקת בטיפול בילדים עם עיכובים התפתחותיים, קשיי למידה, קשיים רגשיים, הפרעות קשב וריכוז, עיכובים בשפה, הפרעות תקשורת, קשיים בויסות תחושתי, סירבול מוטורי, ילדים עם קושי בתחום הגרפומוטורי, קשיי כתיבה ועוד.
חגית רואה בהדרכת הורים, חלק אינטגראלי, בלתי נפרד וחשוב, מעבודתה כמרפאה בעיסוק התפתחותית. במסגרת הטיפולים, נערכות פגישות המיוחדות לקשר שוטף עם הורי הילדים המטופלים, להדרכת ההורים לגבי תפקוד הילדים בחיי היומיום ודרכים לקידום הילדים, גם במסגרת הבית והמסגרת החינוכית בה הם לומדים.
גם לקשר עם סביבתו החינוכית של הילד יש חשיבות מכרעת, בטיפולים רבים, ולכן, במידת הצורך, נערכות שיחות, או ניתנת הדרכה למורות, גננות ומטפלים שונים מתוך המסגרות החינוכיות בהן לומדים הילדים. במידת הצורך נערכים גם ביקורים במסגרת החינוכית, לצורך הדרכת הצוות ולצורכי הכרות עם מגוון הקשיים של הילד המטופל.