טלי זנדברג

טלי זנדברג

השכלה

תואר ראשון בריפוי בעיסוק.
קורסי אבחון וטיפול בקשיי כתיבה
קורסי טיפול בילדים עם הפרעת קשב ו ODD
קורס אימון לילדים ונוער עם הפרעת קשב
קורס אבחון וטיפול בקשיי ויסות תחושת בגישת אינטגרציה סנסורית.

קצת עלי

מרפאה בעיסוק בתחום התפתחות הילד משנת 1993.
בוגרת תכנית לימודי תואר ראשון בריפוי בעיסוק, במסגרת אוניברסיטת חיפה ובית הספר לרפואה של הטכניון, בחיפה.
טלי החלה את דרכה בריפוי בעיסוק בעבודה בתחום הגריאטרי ובמקביל עסקה בטיפול בילדים עם הפרעות בתקשורת ואוטיזם, ב”מרכז מילמן”, בחיפה. בהמשך התמחתה בריפוי בעיסוק התפתחותי ועבדה עם ילדים בלבד.

יחד עם הגב’ חגית ואנו, עמיתתה למקצוע, הקימה ב”מרכז מילמן” את יחידת הטיפול בעזרת בעלי חיים ופיתחה עימה גישת טיפול בעזרת בעלי חיים המבוססת על עקרונות טיפוליים מתחום הריפוי בעיסוק, כאשר מקצוע הזואותרפיה עוד היה בחיתוליו בארץ. בהמשך ניהלה את מחלקת הטיפול בעזרת בעלי חיים ב”מילמן”, הדריכה מטפלות בעזרת בעלי חיים ולימדה במשך שלוש שנים קורס העוסק בטיפול הוליסטי בעזרת בעלי חיים, בחוג לזואותרפיה במכללת אורנים.

במקביל עסקה בטיפול בעזרת בעלי-חיים בקבוצות ילדים עם לקויות ראיה ועיוורון, בגן עופרים השייך למרכז חנה-חושי בבית החולים בני-ציון בחיפה.

משנת 1998 טלי משמשת כמרפאה בעיסוק התפתחותית, במכון קדם בחיפה. מכון לטיפול פסיכולוגי והתפתחותי, המונה צוות רב מקצועי נרחב. במסגרת עבודתה במכון קדם טלי עוסקת בטיפול בילדים עם עיכובים התפתחותיים, קשיי למידה, קשיים רגשיים, הפרעות קשב וריכוז, קשיי התארגנות, הפרעות תקשורת, קשיים בויסות תחושתי, סירבול מוטורי, ילדים עם קושי בתחום הגרפו-מוטורי, קשיי כתיבה, ילדים הזקוקים להכנה לקראת כיתה א’ ועוד.

משנת 2002 עד שנת 2015 עבדה טלי כמרפאה בעיסוק עצמאית של מכבי בתחום הריפוי בעיסוק ההתפתחותי. עבדה עם ילדים עם מגוון קשיים או עיכובים התפתחותיים.

לאורך השנים עברה טלי קורסים והתמחויות בתחומים שונים כגון:

התמחות בקשיים גרפו-מוטורים בגיל הרך.
קשיי כתיבה אצל ילדים בגיל בית-ספר.
קשיים בתכנון תנועה וסירבול מוטורי.
בעיות תקשורת.
עבודה עם ילדים להם קשיים בויסות סנסורי לפי שיטת S.I.
התמחות בעבודה עם ילדים להם בעיות קשב וריכוז.
קואוצ’נג לבעיות קשב.
התמחות בבעיות התארגנות.
טלי רואה בהדרכת הורים, חלק אינטגראלי, בלתי נפרד וחשוב, מעבודתה כמרפאה בעיסוק התפתחותית. במסגרת הטיפולים, נערכות פגישות המיוחדות לקשר שוטף עם הורי הילדים המטופלים, להדרכת ההורים לגבי תפקוד הילדים בחיי היומיום ודרכים לקידום הילדים, גם במסגרת הבית והמסגרת החינוכית בה הם לומדים.
גם לקשר עם סביבתו החינוכית של הילד יש חשיבות מכרעת, בטיפולים רבים, ולכן, במידת הצורך, נערכות שיחות, או ניתנת הדרכה למורות, גננות ומטפלים שונים מתוך המסגרות החינוכיות בהן לומדים הילדים. במידת הצורך נערכים גם ביקורים במסגרת החינוכית, לצורך הדרכת הצוות ולצורכי הכרות עם מגוון הקשיים של הילד המטופל.